Компенсація за пошкоджене майно з 2014 року, механізм репарацій, примусове вилучення майна. Що нового?

Переглядів: 108
Компенсація за пошкоджене майно з 2014 року, механізм репарацій, примусове вилучення майна. Що нового?

У Дії можна буде повідомляти про пошкоджене рашистами майно, яке руйнували починаючи з 19 лютого 2014 року.

У Дії можна буде повідомляти про пошкоджене рашистами майно, яке руйнували починаючи з 19 лютого 2014 року. На сьогодні з початку повномасштабної війни в Дію подали вже 253 257 заявок, загальна площа руйнувань та пошкоджень — 17 428 029 м2, повідомляє ЧЕСНИЙ ЕКСПЕРТ.

Так, реєстр відтепер матиме інформацію про майно з 19 лютого 2014 р. (початок тимчасової окупації), до 24 лютого 2022 року (введення воєнного стану) та з 24 лютого 2022 року (день введення воєнного стану).

З метою створення та впровадження механізму компенсації президент сформував спеціальну робочу групу, до якої увійшли представники Кабміну та провідні українські та іноземні юристи-міжнародники.

Робота над створенням спеціальної компенсаційної комісії шляхом укладання багатостороннього міжнародного договору із партнерами України. Ця комісія зможе розглядати заяви про відшкодування шкоди, заподіяної війною.

Україна проводить переговори з партнерами про те, яким чином російські активи, які зараз заморожені у різних юрисдикціях, можуть бути стягнуті та спрямовані на відшкодування завданих війною збитків.

Також ВР планує звільнити від податку на нерухомість

Також ВР планує звільнити від податку на нерухомість власників знищеного чи пошкодженого майна. Відповідний законопроєкт №7632 ми зареєстрували у ВР.

У Податковому кодексі пропонується закріпити норму про не нарахування та не сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, починаючи з місяця, коли сталося руйнування об’єкта. Це має підтверджуватися актом огляду об’єкта, складеного органом державної влади (наприклад, ДСНС України чи її територіальним органом) чи органом місцевого самоврядування.

Відповідно до чинних норм Податкового кодексу, податок на нерухоме майно обчислюється на підставі даних Держреєстру речових прав на нерухоме майно або на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт.

Однак в умовах війни не враховується те, що об’єкт повністю або частково став непридатним для використання з дати знищення або пошкодження. А підготовка документів для внесення змін до відомостей у Держреєстрі речових прав на нерухоме майно чи до документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт, для цілей перегляду податкових зобов’язань затягується на тривалий строк.

Так, нарахування та сплата податку для знищеного чи пошкодженого майна припинятиметься незалежно від включення відповідної території до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії та тимчасово окупованих територій. Адже руйнувань внаслідок ракетних обстрілів зазнають об’єкти по всій території України.

Не зайвим буде зазначити, що Міністерство економіки та Фонд державного майна, також розробили офіційну методику визначення шкоди та обсягів збитків, заподіяних підприємствам внаслідок знищення та пошкодження майна під час війни.

У сумі збитків враховуватимуться:

  • реальні збитки (вартість знищеного рухомого та нерухомого майна, транспортних засобів, товарно-матеріальних запасів, єдиних майнових комплексів, культурних цінностей тощо);
  • втрачена вигода (розмір прибутку, який міг би отримати власник або користувач майна, якби воно не було знищено);
  • витрати, необхідні відновлення майна і майнових прав.

Методика застосовуватиметься як подання заяв на компенсацію, так підготовки судових позовів проти Росії.

В Україні дозволили примусове вилучення майна під час війни

Верховна Рада дозволила в умовах правового режиму військового стану примусово вилучати та відчужувати майно на теренах України, де існує загроза тимчасової окупації.

У документі пропонується дозволити примусово вилучати обладнання діяльності оборонно-промислового комплексу.

Вилучення можливе у тому випадку, якщо існує ризик переривання його функціонування через знаходження такого майна на території України, де існує загроза тимчасової окупації, та межі якої знаходяться на відстані не більше 30 км від району ведення військових (бойових) дій або тимчасово окупованої території.

Рухоме та нерухоме майно можуть передати до управління Національного агентства з питань виявлення, розшуку та управління активами, отриманими від корупційних та інших злочинів (АРМА).